Kanal Tedavisi

Anasayfa » Tedavilerimiz » Kanal Tedavisi
Kanal tedavisi enfekte olmuş veya çürümüş dişlerimizi tedavi etmek ve diş kayıplarını engellemek için kullanılan bir tedavidir.

Kanal tedavisi nedir?

Dişlerimizde oluşan çürümeler zamanında tedavi edilmez ise oluşan çürükler zamanla derinlere doğru ilerleyerek dişte bulunan sinirlerin iltihaplanmasına sebep olur. Oluşan diş iltihaplanması sonucu şiddetli diş ağrıları yaşanabilir. Yaşanan diş ağrılarının önüne geçmek için diş siniri dişten çıkartılır. Dişten çıkartılan diş siniri diş sağlığı ve işlevi için hayati bir önem taşımazken sadece sıcak ve soğuk algısında kullanılan duyusal bir sinirdir. Eğer kanal tedavisi zamanında yapılmaz ise dişi çevreleyen doku enfekte olarak apse oluşturabilir.

Apse, diş kökü kanalında enfeksiyona neden olmakla birlikte, yüz, boyun ve başın bazı bölümlerinde şişmelere, diş kökü çevresinde kemik kayıplarına ve yanakta drenaj problemlerine neden olabilir.

Kişilerin yaşam kalitelerinin sürdürülebilmesi için apseli dişin en kısa zamanda tedavi edilmesi oldukça önemlidir. Özellikle geceleri apseli dişlerin oluşturduğu ağrıların geceleri fazla fazla orta çıkması da bireylerin uyku kalitesini olumsuz etkilemektedir.

Mutlu Gülüşler
Tüm diş tedavilerimiz özenle yürütüyor ve gülüşünüze zarif bir görünüm kazandırmak için çalışıyoruz.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi mutlaka uzman bir diş hekimi tarafından yapılmalıdır.

Diş hekimi ilk adım olarak kök kanallarının şeklini görmek için röntgen filmi çekerek çevredeki kemiklerde bir enfeksiyon olup olmadığını araştırır.

Diş hekimi hastanın daha rahat olması ve prosedürün daha düzgün uygulanabilmesi için Lokal anestezi yöntemi ile dişin yanındaki alanı uyuşturur. Eğer diş siniri ölü ise anestezi uygulamaya gerek kalmayabilir.

Uygulama yapılacak alanın kuru ve tükürüksüz tutulması için dişin çevresine lastik bir tabaka yerleştirilir.

Uygun ortam sağlandığında diş hekimi kök kanalına erişim için bir delik oluşturur. Oluşturulan delikten içerideki zararlı bakteriler , çürümüş sinir dokusu ve pulpa dişten çıkarılır. İyice temizlenen diş sonrasında kapatılır.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisinin süresi uygulama yapılacak kök sayısı, kök kanallarında oluşan enfeksiyon durumu ve sinirlerin temizlenme süresine bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. Ortalama bir kanal tedavisi 30-90 dakika arasında sürebilir. Eğer bir enfeksiyon söz konusu ise diş hekimi dişi temizlemek için diş içerisine ilaç koyacağı için dişi kapatmadan önce 1 hafta beklemenizi söyleyebilir.

Tedavi Planınızı Oluşturmaya Başlayın!
Ön talep formunu doldurarak bize ulaşabilirsiniz.

Sizlerden Gelenler

Aslan Kılınç
2024-01-27
Güleryüz’lü hızlı herşeyden önçe İşnin hakkını titizlikle veren Profosyenel İnsanlar grubu.Çok Memnun Kaldım.Sağolsunlar Varolsunlar..
Bilal Ahmad
2024-01-26
Dr. Murat is a Gem!" "I cannot speak highly enough of my experience at this Avangart Klinik. The staff was friendly and welcoming, and the facility was clean and well-maintained. But the real star of the show was Dr. Murat. His expertise and gentle touch made the entire process a breeze. He took the time to explain everything in detail and answered all my questions with patience and kindness. My teeth have never felt cleaner and healthier. I highly recommend this clinic to anyone looking for top-notch dental care. Thank you, Dr. Murat and team, for the excellent service. Bilal Ahmad from United states of America.
AYJEMAL BATYROVA
2024-01-08
Çok Memnun Kaldım. Müşteri iletişimi ve konuşmaları gerçekten çok ve çok iyi. Hiç bir zaman bir hasta gibi görmedim kendimi klinikte. Kendimi aileden biri gibi gördüm. Zirkon kaplama ve kanal tedavisini Sedasyon altında yaptılar. Hiçbir ağrı ve sızı hissetmedim o kadar korkmama rağmen yine de diş tedavimi yaptırdım. Çok ve çok memnun kaldım. Avangart klinik ailesine teşekkür ediyorum.
Сауле
2024-01-06
Впервую очередь хочу по благодарить Лану, которая все четыре месяца терпеливо отвечала на мои вопросы и на вопросы моего брата, мне понравилось её доступное объяснение. Операция и лечение было на очень высоком уровне, сам профессор и его команда медицинского персонала работали оперативно, я была восторге от его профессиональной работы, настолько скрупулезно, серьёзно и сосредаточено отнёсся к операции, что я не ожидала, восхительного результата, это было потрясающе, очень прияный, воспитанный хирург, который знает свое дело, я благодарна Вам, что попала в эту клинику. Трансфер встретил меня в аэропорту и до отеля, клиника светлая, оснащена современным оборудованием, было очень комфортно, со мной круглосуточно был мой переводчик Лана, которая терпеливо и доступно отвечала на все мои вопросы и самое главное понятно. Очень приятное, внимательное и приветливое отношение ко мне. С уважением к Вам, Сауле Хасенова
Dan Florea
2024-01-04
Nice team, everything was super!
TreeXpert Tree Care
2023-12-31
I have been a patient of Emrah yesilyurt over 7-8 year and returned this year for couple of more implants etc. If you want a professional approach and high standards of dental care this is the place you need as you will be in safe hands! Highly recommended!
Yehya Hassan
2023-12-15
This is the best of all the best in Istanbul I have very good experience from very friendly and professional staff friendly people all around from the Doctors to front desk and Laboratory staff they really take a great pride of being helpful. They treat me like I was a guest not a customer. Thank you for being there for me Doctors and staff now I can Smile with confidence. By the way Great Price
BOĞAZİÇİ YURT
2023-12-15
Avangart Klinik' te ön dişimde implant ve azı dişimde kanal tedavisi gördüm. Dişlerim sağlıklı, sağlam ve ağrısız :)Tüm süreçte gerek diş hekimleri gerekse tüm destek ekip, işlerini profesyonelce takip edip sonuçlandırdı. Benim tedavimle ilgilenen Dr. Emrah Yeşilyurt, Dr. Berat Can Palazoğlu'na ve Diş Hekimi Asistanı Muharrem Bey'e; gösterdikleri özen, profesyonellik, hastaya verdikleri güven için özellikle teşekkür ederim...6 ay sonra kontrollerde görüşmek üzere :) Sağlıcakla kalın , Demet Karataş.
Mona Ahmed
2023-12-12
Müberra and jülide were very hospitable and welcoming. I came from the UK, Excellent treatment from beginning to end. 4 dental implants with sinus lifting by Dr Emrah. Highly recommend. Thank you Dr Emrah and his team.
Михаил Галицкий
2023-11-22
I had some serious problems with my whole set of teeths, so I reached in the internet to try find something cheaper than in my country, because price was really big. Thats how i found out about Avangart clinic where with the price i paid and time, I've got really good teeth work and place to stay. Of course I had problems with language and really helpful and friendly assistants help me with translation. Recomend for everyone!

Sık Sorulan Sorular

Kanal tedavisi, dişin içindeki iltihaplanmış veya enfekte pulpa dokusunu temizleyip, dezenfekte etmek ve boşalan kök kanallarını doldurmak amacıyla yapılan bir tedavi yöntemidir. Dişin korunmasını ve çekilmesini önler.

Kanal tedavisi sırasında genellikle lokal anestezi kullanılır, bu nedenle işlem sırasında ağrı hissedilmez. İşlem sonrasında hafif bir rahatsızlık olabilir, ancak genellikle ağrı kesicilerle kontrol edilebilir.

Kanal tedavisi süresi, tedavinin karmaşıklığına ve dişin durumuna bağlı olarak değişir. Birkaç saat sürebileceği gibi, birkaç seansta tamamlanabilir.